La vocation au croisement des espaces de socialisation. Étude sociologique de la formation des footballeurs professionnels, Sociétés contemporaines, pp.85-106, 2011. ,
DOI : 10.3917/soco.082.0085
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/halshs-00705658
Se pr??parer au m??tier de footballeur??: analyse d'une socialisation professionnelle, Staps, vol.82, issue.4, pp.29-42, 2008. ,
DOI : 10.3917/sta.082.0029
URL : https://halshs.archives-ouvertes.fr/halshs-01097980/document
Risks and Opportunities: Adolescents in Top-Level Sport ñ Growing Up with the Pressures of School and Training, European Physical Education Review, vol.28, issue.2, pp.121-133, 1999. ,
DOI : 10.1007/BF01322177
Talent identification and deliberate programming in skeleton: Ice novice to Winter Olympian in 14 months, Journal of Sports Sciences, vol.20, issue.4, pp.27-387, 2009. ,
DOI : 10.1080/02640410050120041
Classes préparatoires. La fabrique d'une jeunesse dominante, 2013. ,
Athletes' careers in France: in pursuit of excellence in sport and life, Athletes' careers across culture, pp.90-102, 2013. ,
Organizing the Dual Sporting-Social Project for High-Level Athletes in France, International Review for the Sociology of Sport, vol.3, issue.2, pp.133-148, 2007. ,
DOI : 10.3406/pomap.1998.2196
Veni, vidi, lusi. L?????nigme du loyalisme des judokates de haut niveau, Sociologie du Travail, vol.57, issue.4, pp.536-558, 2015. ,
DOI : 10.1016/j.soctra.2015.09.003
Portrait de l'artiste en travailleur : métamorphoses du capitalisme, 2002. ,
Accélération. Une critique sociale du temps, trad. Didier Renault, 2010. ,
Devenir artiste de cirque aujourd'hui : espace des écoles et socialisation professionnelle, Thèse de doctorat en STAPS, 2009. ,
Danser. Enquête dans les coulisses d'une vocation, 2010. ,
??tre danseuse contemporaine??: une carri??re "corps et ??me?, Travail, genre et sociétés 2, pp.33-53, 2004. ,
DOI : 10.3917/tgs.012.0033
Athletes' careers across cultures, 2013. ,
The road to expertise: Is practice the only determinant?, International Journal of Sport Psychology, vol.31, pp.431-451, 2000. ,